Обережно - медійна джинса!
Друзі, уже зовсім скоро оголосимо важливе нововведення на нашій платформі, завдяки чому процес створення медійних матеріалів стане для вас суцільною втіхою :)
А поки що маємо важливе оголошення. Просимо уважно прочитати його.
Чимало матеріалів, які створюються шкільними редакціями для публікації на платформі Youth Media Lab, не є якісними журналістськими матеріалами. Їх можна віднести до так званої «джинси» (наголос на другому складі) – журналістської замовної роботи, спрямованої на поліпшення іміджу людей, організацій, політичних партій, продукції чи послуг. Таке явище присутнє і закордоном, там її називають «крипто рекламою».
«Джинса» буває політичною і комерційною. На жаль, для українських ЗМІ замовні матеріали стали звичайною практикою. Не дивно, що серед робіт, що створюються шкільними медіа, є багато подібних матеріалів, звісно не політичних або комерційних. Їх швидше можна назвати «шкільною джинсою». До прикладу, це матеріали про учня/ученицю – переможця олімпіади (змагання, конкурсу, тощо) або переможця одночасно всіх цих конкурсів.
Безперечно, перемога – це велике досягнення, але в таких сюжетах, як правило, не висвітлюється перебіг заходу, його учасники, суперники, інші переможці, труднощі, які вдалося подолати герою на шляху до перемоги.
Натомість присутні оціночні судження, підміна новин емоціями, яскраво забарвлені епітети, порівняння та яскраво забарвлені слова, що неприпустимо в якісних журналістських матеріалах. Відтак, такі сюжети на кшталт «Такий увесь молодець» стає інструментом для піару (пропаганди) окремого учня або школи.
Ми закликаємо Вас, не лише не створювати комплементарних матеріалів, а й не довіряти подібним новинам, що часто з’являються у ЗМІ.
Для створення якісного сюжету побачте в події новину, зрозумійте для чого і для кого ви це розповідаєте! Дотримуйтесь стандартів журналістики та етичних норм! Пам’ятайте, стандарти журналістики є універсальними ознаками будь-якого якісного журналістського матеріалу!
Творіть, а не продукуйте #джинсу!